سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس:برای تحریف نام خلیج فارس سفیر چین احضار شود


غلامرضا اسدالهی28/8/1389در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص تحریف نام خلیج‌فارس در بازی‌های گوانگجو اظهار داشت: با توجه به اینکه در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی شاهد تحریف نام خلیج همیشه فارس بودیم، لذا در این ارتباط سفیر چین باید احضار و جوابگو باشد.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این حرکت وقیحانه در مراسم افتتاحیه بازی‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده بود، افزود: در این ارتباط سفیر چین باید پاسخگو باشد که چرا این حرکت در بازی‌ها انجام شده است.
اسدالهی با بیان این مطلب که در پشت پرده اینگونه حرکت‌ها حضور کشورهای عربی روشن و بارز است، تصریح کرد: در پس این اتفاق شاهد واکنش سریع مسئولان ورزش کشورمان بودیم که این خود جای بسی امیدواری بود.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بحث خلیج‌فارس برای ما یک بحث مسلم و حیثیتی است، تاکید کرد: باید مسئولان ورزش کشورمان نسبت به این موضوع واکنش شدید‌تری انجام می‌دادند.
وی با بیان اینکه این بحث‌ها هر از چند گاهی از سوی کشورهای عربی مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم نمادهای خود را زیر سؤال ببریم.
اسدالهی با تاکید بر اینکه مسئولان ورزش ایران باید در ارتباط با این مسئله موضع می‌گرفتند، تصریح کرد: آقایان حاضر در مراسم افتتاحیه مسابقات باید با این رویداد اسفناک مسابقات را تحریم و بازی‌ها را ترک می‌‌کردند.
نماینده مردم تربت جام،تایباد و باخرز در مجلس با ابراز خرسندی از واکنش مسئولان ایرانی در مقابله با تحریف نام خلیج همیشه فارس افزود: باید مسئولان روند اعتراضات خود را ادامه می‌دادند تا برد رسانه‌ای این حرکت بیشتر می‌شد.
وی خاطر‌نشان کرد: مسئولان ورزش کشور و ورزشکاران ایرانی نباید از کنار این موضوع به راحتی گذر کنند و اجازه بدهند چنین موضوعی دوباره مطرح شود.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص نقش دستگاه دیپلماسی در برخورد با این حرکت گفت: دستگاه دیپلماسی وطیفه دارد هر‌چه سریع‌تر این بحث را مورد بررسی قرار دهد به طوریکه سفیر چین احضار و پاسخگوی این اتفاق خصمانه باشد.


منبع:www.asadollahi.ir






تاریخ : شنبه 89/8/29 | 1:53 عصر | نویسنده : جواددرودگر(دهیارروستای آبینه) | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ابزار وبلاگ