سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور همزمان با 14 تیر سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور و روز گرامیداشت مقام دهیار با صدور پیامی ضمن تقدیر از خدمات دهیاران، از آنها خواست اقدامات مناسبی در راستای شناسایی درآمدهای پایدار و حرکت به سوی خودکفایی و نیز توسعه فرهنگی روستاها با جلب مشارکت تمامی روستاییان عزیز و با رویکردی جهادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
متن پیام وزیر کشور به این شرح است :

در آستانه شانزدهمین سالگرد تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا با تدبیر مجلس محترم شورای اسلامی و بیش از یک دهه فعالیت مستمر نهاد نوین مدیریت روستایی یعنی دهیاری در خدمات‌رسانی به مناطق روستایی کشور قرار داریم. تقارن این سالگرد را با ماه مبارک رمضان و ایام صیام فرخنده دانسته و در نظام و مجموعه دولت توانی مضاعف را در خود برای خدمتگزاری به ملت شریف ایران به ویژه روستاییان عزیز احساس می‌کنیم.

شکل‌گیری نهاد دهیاری به عنوان متولی اصلی توسعه پایدار روستایی که به خدمات‌‌رسانی در تمامی وجوه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی به روستاییان عزیز می‌پردازد و بازوی اجرایی نهاد مردمی شورای اسلامی روستا به شمار می‌رود و برخاسته بودن این دو نهاد از بطن جامعه روستایی، تحقق عملی مردمسالاری دینی را به شایستگی نشان داده و تصویرگر صادقی از مشارکت تمامی ملت ایران در اداره امور کشور است.

تأسیس دهیاری در قریب به 30 هزار روستای ایران اسلامی که بیشترین جمعیت روستایی کشور را در خود جای می‌دهند و تخصیص اعتبارات قابل توجهی به آن‌ها در سال گذشته، موفقیت بزرگی است که در سایه زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دست آمده و به خوبی نمایانگر نحوه نگرش نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر رفع هرگونه تبعیض میان اقشار ملت و کاهش شکاف شهر وروستا تأکید دارد و نیز مبین تفاوت آن با نظام ستمشاهی که روستاییان را شهروند درجه دو نیز محسوب نمی‌کرد و عامدانه این مردم شریف و زحمتکش را در حضیض عقب‌ماندگی و فقر نگاه می‌داشت.

در آستانه این روز شاهد اجرای هزاران پروژه‌ عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی خلاقانه هستیم که با مشارکت مردم روستاها و با دستان توانمند دهیاری‌ها به اجرا درآمده‌اند و گام‌های مقتدرانه دهیاری‌ها در جاده خودکفایی‌ محسوب می‌شوند اما هنوز هم تا وضعیت مطلوب فاصله هست و تا زمان تحقق خودکفایی کامل تمامی دهیاری‌ها حمایت همه‌جانبه از آن‌ها در مجموعه حاکمیت در اولویت قرار دارد.

بی‌تردید یکی از ضرورت‌های توسعه پایدار در کشور توجه به جامع‌الاطراف بودن آن است و در سال 1393 که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی «سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده دو رکن اصلی این توسعه مورد عنایت ویژه قرار گرفته و تمامی دست‌اندرکاران مدیریت روستایی کشور مخصوصاً دهیاران که در صف نخست قرار دارند باید اقدامات مناسبی در راستای شناسایی درآمدهای پایدار و حرکت به سوی خودکفایی و نیز توسعه فرهنگی روستاها با جلب مشارکت تمامی روستاییان عزیز و با رویکردی جهادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

امید است که به یمن عنایات و الطاف معنوی و برکات رهگشای خداوندی، اهتمام و تلاش دولت تدبیر و امید بویژه شخص رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات روستائیان و کمک به توسعه و بالندگی مناطق روستایی کشور و با بهره‌گیری از همت و تلاش شما دهیاران عزیز، به زودی شاهد تحولی عظیم در تمامی عرصه‌ها و بویژه عمران و آبادانی، زدودن فقر و محرومیت از مناطق روستایی کشور و توسعه همه‌جانبه آن‌ها باشیم. بی‌شک در راستای تحقق این مهم، شما به عنوان متولیان مدیریت روستایی کشور رسالت عظیمی را بر عهده داشته و انتظار می‌رود فضای مملو از صداقت، معنویت و صفای روستای خویش را ارج نهاده و با جدیت هر‌چه تمام‌تر و با توکل به حضرت حق خودتان را برای کارهای بس بزرگ‌تر امروز و فردا آماده کنید.

در پایان سربلندی و عزت ایران اسلامی و موفقیت شما عزیزان را در راستای انجام مطلوب وظایف محوله از درگاه احدیت طلب نموده و برایتان سلامت، سعادت و سربلندی مسألت می‌نمایم."





تاریخ : شنبه 93/4/14 | 1:0 صبح | نویسنده : جواددرودگر(دهیارروستای آبینه) | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ابزار وبلاگ